Instagram od sada i na TV – jer nam je baš to falilo

Ako ste ikada sedeli ispred televizora, sa daljinskim u jednoj ruci i telefonom u drugoj, i pomislili: „Eh, samo mi još fale Instagram Reels na ovom ekranu od 55 inča“ – stižu dobre vesti! Ako niste… pa, Instagram ima još bolje vesti za sebe.

Meta je zvanično najavila Instagram for TV, aplikaciju koja donosi Reels na veliki ekran. Da, kratki vertikalni snimci, snimani za telefon, sada su spremni da zauzmu centralno mesto u vašoj dnevnoj sobi. Prvo stižu na Amazon Fire TV, u test fazi, a kasnije verovatno i na druge pametne televizore. Jer, zašto da ne!

Šta zapravo dobijamo

U suštini – isto ono što već imate na telefonu, samo dalje od očiju. Reelsi su organizovani po temama i interesovanjima, postoji automatsko puštanje sadržaja, kao i mogućnost korišćenja više naloga. Ideja je jasna: sedite na kauč, pustite Instagram i prepustite se algoritmu dok vas ne pitaju da li još uvek gledate što je pitanje koje Netflix postavlja iz pristojnosti, a Instagram iz radoznalosti.

Meta ovu opciju vidi kao način za „zajedničko gledanje sadržaja“, jer ništa ne zbližava porodicu kao tišina dok svi zajedno gledaju klip od 12 sekundi u kom neko pere tepih ili pravi pastu sa feta sirom.

Da li nam je ovo stvarno trebalo

Tu dolazimo do zanimljivog dela. Instagram već godinama pokušava da bude sve: foto-aplikacija, video-platforma, marketplace, TikTok alternativa, YouTube zamena i sada… TV kanal. Problem je što korisnici često nisu tražili ništa od toga.

Reelsi su već zauzeli pola aplikacije, Stories drugu polovinu, a feed je odavno postao mesto na koje idemo slučajno. Sada se isti taj sadržaj seli na televizor, uređaj koji već ima YouTube, Netflix, HBO, Spotify, i sve ono što je zapravo pravljeno za veliki ekran.

Drugim rečima, Instagram for TV deluje pomalo kao update koji niko nije tražio, ali smo ga svejedno dobili. Kao kada vam aplikacija promeni dizajn, pomeri dugme koje koristite svaki dan i onda vas pita: „Kako vam se sviđa novo iskustvo?“

Zašto to rade? (Spoiler: vreme)

Odgovor je prilično jednostavan – vreme provedeno uz ekran. TikTok već eksperimentiše sa TV formatima, YouTube je tu odavno, a Meta ne želi da propusti ni minut vaše pažnje, čak ni onaj kada ste već odlučili da „ne gledate u telefon“.

Instagram za TV je logičan potez iz poslovnog ugla, ali iz korisničkog deluje više kao eksperiment nego kao nužnost. Jer ako već gledamo kratke klipove na TV-u, velika je šansa da ćemo se vratiti YouTube-u. Ili, ne daj bože, stvarno pustiti neki film.

Instagram Reels na televizoru nisu revolucija, niti nešto što je svet čekao sa nestrpljenjem. Više liče na još jedan pokušaj da se platforma ugura svuda gde postoji ekran, čak i tamo gde joj možda nije mesto.

Hoće li ljudi koristiti ovu opciju? Verovatno hoće. Hoće li im promeniti život? Teško. Ali ako ste ikada želeli da gledate vertikalni video na horizontalnom ekranu, iz udobnosti kauča – Meta je mislila na vas. Čak i ako vi niste mislili na to.

Postavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Napravite veb-sajt ili blog na WordPress.com

Gore ↑